Aangifte behandelen in klantportaal

aug
24
Posted by Mark Ceelen
in

Je hebt een e-mail van Administratiekantoor Ceelen ontvangen. Hierin wordt verzocht om de klaargezette aangifte te bekijken en te accorderen.

 

Door op de link in de e-mail te klikken, wordt een nieuw tabblad geopend op de klantportaal in te loggen. Voer in dat tabblad de inloggegevens in.

 

Vervolgens verschijnt in de browser de melding dat de aangifte kan worden geaccordeerd. Klik hier op de button “Ga naar aangifte >”.

 

Je ziet vervolgens de samenvatting van de aangifte waaruit blijkt hoeveel inkomstenbelasting/ZVW er nog afgerekend dient te worden. In dit gedeelte dient ook de aangifte te worden geaccordeerd. Onder dit kader is ook de specificatie van de aangifte zichtbaar. 

Nadat je de aangifte op inhoud hebt beoordeeld, keur je de aangifte goed danwel af door op een van de buttons te klikken. Vergeet daarbij niet een vinkje te zetten in het vakje horende bij de opmerking “Ja, ik heb de aangifte bekeken”.

 

De status van de aangifte is aangepast. Afhankelijk van je akkoord zal de aangifte worden aangepast (niet akkoord) of worden ingediend bij de Belastingdienst (akkoord).

Categorie Klantportaal
Tags: aangifte, aangifte inkomstenbelasting, accorderen, IB, klantportaal
Vond je deze FAQ nuttig?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0

Comments are closed.